Thursday 14 December 2017

Halaadas , Fekete Pentek es Cyber Hetfo

Szégyellem magam, mert már lassan a karácsonyról kell irnom, de még mindig adós vagyok az amerikaiak kedvenc ünnepének a beszámolójával. Igyekszem ezt most bepótolni.

3 hete csütörtökön volt a Hálaadás. Mindig November negyedik csütörtököére esik ez az ünnep és ehhez igazodik fekete péntek és cyber hétfő (utóbbi nyilván egy teljesen új hagyomány)

Hálaadáskor a hagyományok szerint az őszi betakaritások után adnak hálát a termésért. Már előző nap elindul a sütés főzés, bár a lustábbak megrendelik a pulykát vagy akár az egész menüt 2, 4, 6+ főre.



Ami minden asztalon (*vagyis akik a tradicionális menüt készitik) kötelező elem:

- pulyka
- krumplipüré
- gravy - ami a mártás
- áfonyaszósz
- zöld borsó
- édesburgonya mindenféle formában
- desszertnek pite: almás/sütőtökös



Mi Brian unokatestvéréhez mentünk, Amyekhez. Én készitettem a krumplipürét és a desszertet. Csináltam két féle desszertet, ha az egyik rossz lenne: Almás pitét és sütőtökös sajttortát. Mindkettő isteni volt.

Külön műsorszám volt, ahogy Amy elektromos késsel fűrészelte a pulykát darabjaira. Az asztalnál elmondott hálálkodás elmaradt, de én nagyon hálás voltam a mosogatógépért főleg.



Reggel amugy volt a szokasos Halaadas parade. Mondjuk a reggel 8-as kezdest nem ertem, de nagyon jo volt. Nap mint nap felbosszantanak a butasagaikkal ezek az amcsik, de elvezni az eletet azt tudjak.

Kepzeljetek el, hogy voltak barati tarsasgok, akik a parade utvonalan a jardara letettek az asztalt, szekeket, ettek ittak es neztek a paradet. (Friendsgiving)



Szoval halaadas utan sok helyen mar ejszaka kinyitottak a boltok illetve par nappal Black Friday elott online megkezdodtek az orult akciok. Mi kimentunk az outletbe, de elvette a kedvunket a vasarlastol az orult tomeg.. Kint alltak a sorok, hogy egyaltalan bejussanak a boltokba.. Hazafele az autopalyarol a lehajtonal km-es sorok.. kocsik parkoltok a reten mindenhol *az autlet az auto playa mellett van egy nagy teruleten, kb mint Parndorf

Amugy a black friday eredete ahhoz kotheto, hogy altalaban az uzletek egesz evben veszteseggel mukodnek, de ezen a napon tudnak profitra szert tenni, mert a learazasokban az emberek tomerdek penzt koltenek el egy egy helyen. E mellett pedig elkezdodik a karacsonyi vasarlas is, ami szerintem meg vadabb, mint a fekete pentek. Legalabbis amit a hetvegen a walmartban tapasztaltunk..

Szoval egy ket bolti latogatas utan, inkabb hazamentunk, bar a karacsonfa disziket 70%kal olcsobban vettem meg.. 12 dollarert - 50 darabos szettet. Azert az jo vetel volt :)

A hetvege karacsonyfa vasarlassal telt. Igen.. itt Halaadas utan egybol atcsap minden karacsonyi oruletbe. Szoval a mi karacsonyfank mar keszen, feldiszitve varja az ajandekokat maga ala :)

Az utobbi eevekben pedig van egy uj orulet, Cyber Hetfo. Akkor csak az online vasarlase a foszerep es iszonyat olcson lehet mindenfelet vasarolni. A legtobb valamirevalo online webshoppal rendelkezo business 40-70%os akciokat hirdetett.

Szoval november kb 20atol karacsonyig az arcunkba toljak folyamatosan a jobbnal jobb dolgokat, ezzel kesztetve a vasarlasra.. najo mondjuk engem annyira nem kell kenyszeriteni =)


No comments:

Post a Comment