Wednesday 12 April 2017

Koszi meg megvagyunk

A mai blogom azert kulonleges, mert az uj laptomomrol irom :) Marka hu maradtam es egy kis Dell-el tertem haza, mint a korabbi 2 laptomom is volt. Erintokepernyos kis formas laptop. A laptopon kivul elkezdtunk ezt azt venni az uj lakashoz. Vettunk tevet, turmix gepet amihez van mindenfele tartozek, es egy porszivot. A Best Buyban vasaroltunk, ami olyan mint otthon a Media Markt.
Porszivora visszaterve... utalom az itteni porszivokat. Egyszeruen sehol nem talaltam normalis europai tipusokat. Vagyis normalis aron... ami az otthoniakhoz hasonlit az kb 300 dollar volt. Ne kerdezzetek miert, nekem nem szimpik ezek a hatalmas ronda porszivok, es szerintem nem is olyan jok..

A heten mindkettoknek volt interjuja megint - Briannek meg mindig az otthoni ceggel, a KPMGvel, most mar a harmadik, de meg mindig nem utolso kor volt. En pedig a fejvadasz ceggel, az Adeccoval interjuztam. Elkuldtek nekem egy Microsoft Office tesztet 120 kerdessel (30 kerdes kulon Excel, Word, PowerPoint es Outlookra), hogy toltsem ki, hogy lassak mennyire ertek hozza. Egy olyan kiertekeles kuldtek amint befejeztem, hogy csak neztem.. hany masodpercet toltottem a valaszokkal, melyik alap - kozpehalado - halado kerdes, stb.. A lenyeg, hogy a helyi atlag 70% korul volt mindegyikre, nekem 90% lett.. Szoval ezt az akadalyt sikeresen vettem. Remelem ez is kozelebb kerit egy allashoz.

Sokan kerdeztetek, hogy beilleszkedtunk-e. Mi mind a ketten nagy amerika fanok vagyunk Briannel. O nyilvan kiskoratol kezdve jott evente a csaladjat latogatni, en 21 evesen kerultem ki eloszor felevre Coloradoba, majd egy evre Alabamaba. Sikerult ez ido alatt eleg nagy reszet bejarni az egyesult allamoknak es az amerika szeretetem ettol csak tovabb nott minel tobbet lattam. A beilleszkedessel igy nem volt gond.. eltunk mar itt mind a ketten. Ami viszont most mas, hogy nem 1 eves vizummal jottem, hanem most ide koltoztunk. Nem tudjuk mennyi idore.. Ez az ami inkabb fura..Szerencsere itt van Brian unokatestvere, akivel az utobbi idodben talalkoztunk parszor - atjottek egy brunchra, voltunk tarsasozni naluk illetve hetfon meghivtak a Szedert unnepelni a barataikkal.

A vacsora alatt beszelgettunk nyaralasrol, hogy az egyik par 31 evesen eletukben eloszor iden 2 hetre utaznak el. Itt nem nagyon adnak fizetett szabadsagot. Ha megis, nem nagyon szeretik ha kiveszed. Aztan mi meseltuk, hogy otthon hogyan szamitjak a szabikat. Ezt biztos nehez lesz megszokni, mert mi mindig sokat utaztunk ide oda. Ezert is van az, hogy inkabb 2-3 hettel tovabb nem dolgozom, de olyan munkahelyet keresek, ahol van legalabb 15-19 nap szabi...

Heti furcsasagok:

Udito meretek... Vagy 4-5 decis vagy 3 literes kiszerelesek vannak.. Minden olyan nagy, szerintem ezt sose fogom megszokni.. Csak egy kis pelda a hatalmas tej, tea es viz kiszerelsre :)
Amit szinten furcsanak ( de pozitiv ertelemben) tartok, hogy barki rendel barmit, azt csak behajitjak a kertbe, vagy ott hagyjak a bejarati ajto elott.. Ez mondjuk mutatja a mentalitasat az embereknek es a kornyek biztonsagat.. Brian rendelt egy par dolgot a szamitogepehez amit most epit - haz elott volt orakig. Otthon ezen meg dolgozni kell azt hiszem, mert nem tartana sokaig, es a doboznak hult helye lenne..

A nap utolso furcsasaga, hogy nagyon sok lakashoz (itt a kornyeken levo hazak 80%a) hasonlo erkelyek tartoznak. Vagyis a szomszedok minden alkalommal keresztul trappolnak az erkelyeden. Ez itt tok termeszetes, de engem pl megorjitene.. Azt hiszem, gyorsan hozza kell szoknom, mert a mi teraszunk es kertunk is kozos lesz a szomszeddal. Mondjuk csak egy szomszeddal osztozkodunk szerencsere, itt sok helyen 6 csalad jut egy erkelyre. Persze annyibol jo a dolog, hogy megismered a szomszedaidat.. vissza gondolva 5 evet eltunk egy helyen es a 20 lakasbol talan 4 csaladot ha ismertunk.. Szoval sok olyan itteni furcsasag van, ami szerintem tok jo es tanulhatnank az itteniektol..





No comments:

Post a Comment