Wednesday 17 May 2017

Furcsasagok, mindennapok

A napok tobbsege munkakeresessel telik, meg interjukkal, de majd a kedvenceimet leirom amikor vegre lesz is munkam. DE jo hir, hogy Briant ma felvettek egy ceghez a repteren, igaz volt egy kis protekcioja.. ugy tunik maskepp nem nagyon megy itt sem.

Na de, most mar lassan 2 honapja itt vagyunk es mindennap gondolok arra, hogy errol irnom kene, meg arrol is.. de aztan valahogy mindig eltelik a nap es elfelejtem.. vagy elszall az ihlet. Egy par furcsasag meg mindig akad... ilyen a kovetkezo

PAZARLAS
Lehet engem ez azert zavar, mert igyekszek kornyezettudatosan elni, nem pazarolni (elzarom a csapot, ha fogat mosok, szelektiven gyujtom a hulladekot, igyekszem ujrahasznositani, stb stb..). Na most itt minden parkban van kis itato, ami mindenmashol ugy mukodik, hogy ha szomjas vagy odamesz, megnyomsy egy gombot vagy raallsz egy pedalra es jon a viz.. hat itt folyamatosan folyik a viz. Eloszor azt hittem csak elromlott, de 3 helyen is lattam.. szoval kicsi az esely, hogy mindenhol egyszerre romlott el.
A pazarlas a vilagitasra is igaz... a szomszedban minden este eg a villany a kamraban.. szerintem egesz nap es nem csak este, csak a vilagosban nem latszik.. meg nem kaptuk meg az elso szamlat, de kivancsi vagyok mennyi lesz, hogy embereknek megeri pazarolni.
Konkretan folyton eg a villany a szomszed kamrajaban/raktaraban


WC 

Igen fura tema, de nem tudom megerteni az itteni WCket.. vagyis inkabb a nyilvanos WCket.. ugyanis mindenhol az ajto ket oldalan 1-1,5 centis res van.. Ha en kilatok, gondolom ok is belatnak..ez mondjuk szokott egy kicsit feszelyezni. Illetve a reseket imadhatjak, mert a wc ulokebol is hianyzik egy darab :) 
Az mar csak hab a tortan, hogy a wc-ben alapjaraton all az 5 liter viz kb, majd amikor az ember lehuzza, eloszor tobb viz jon fel (kb olyan erzesed van, hogy valami nem stimmel es mindjart elarasztja a furdoszobat a viz)  majd par masodperc mulva beszippantodik a viz, majd ujra megtoltodik vizzel a wc csesze.. erdekes.. :) Elnezest aki epp ebedszunetben olvassa a blogot, de nekem ez is a furcsasaghoz tartozik itt..

A res egyik oldalon.. es van meg egy ennyi a masik oldalon..


Leszallas jelzes a buszon

Szerintem irto jo dolog, hogy nem par darab gomb van a kapaszkodoknal es mindig meg kell valakit kerni, hogy jelezzen, ha te nem fersz a jelzohoz., hanem az ablak melletti uloknek itt ki van feszitve egy kabel a busz teljes hosszabban es azt kell megrantgatni. Lehet mashol is van, en otthon meg nem talalkoztam ezzel a megoldassal.

Mindennapok 

A koltozeshez bereltunk autot, sajnos mar azota vissza kellett vinnunk, de voltunk vele felderiteni a kornyeket.. Chicago deli reszeben mindennapos a lovoldozes, oda nem megyunk, de az eszaki az viszont nagyon szep es tele van nagyon gazdag kornyekkel.
Csak egy par haz a sok szaz kozul, hogy megis hogyan es hol elnek a tehetosebb amcsik.

Amugy itt nem nehez egy ilzen hazat megvenni.. ha van egy stabil munkaja az embernek tenyleg a lehetosegek hazaja.. mindenki olyan kocsival jar itt.. legyen az egy takarito, vagy egy egyszeru elado... az, hogy elmennek es luxus vagy legalabbis jobb markakat vasarolnak az itt teljeen minndennapos.. Az alacsony fizetesbol is felre lehet tenni.. termeszetesen van itt is szegenyseg, de kevesebb hajlektalant lat az ember.. szerintem itt osszesen annyit lattam mint otthon tel idejen a deak aluljaro..





No comments:

Post a Comment