Wednesday 3 May 2017

Bekoltoztunk

Jó rég nem irtam, elnézést, bár a legtöbben úgyis látják a facebookon vagy instagramon mi is történik itt velünk. Ha még nem követsz Instán tettem oldalra egy linket :) A hétvégén beköltöztünk ay új otthonunkba. Legalábbis egy évet tuti itt leszünk a szerződés szerint.

Az utóbbi hetekben voltak interjúim, első második körösek, de habár én voltam az egyik top candidate' még sem engem választottak...  De persze nem adjuk fel , jelentkezünk, ismerkedünk és addig is élvezzük az itt létet. Most, hogy volt bérelt kocsink mentünk kirándulni is, Ikeaba még apróságokért és a kedvenc helyünkre a Walmartba is ellátogattunk.

A hétvege azzal telt, hogy a régi lakásból átcuccoltunk, ikeaztunk és aztán a kiszallitott 34 (!!!) doboznyi bútort összeszereltük, takaritottunk és a dobozokbol kipakoltunk amit meg kikuldtunk postán még indulásunk elött. .. 6 hét után a ruhák kikerültek a bőröndből. Jelentem, a vengégszoba is kész van.. :)  Lehet jonni latogatni szalami es palinka a fizettseg :)

A lakas gyonyoru 2 haloszoba, hatalmas nappali es etkezo, kert, tarolo, kamra es egy kis szoba amit brian sajat irodanak rendezett be... Mint minden itteni lakasnak itt is ket beajrat van, a hatso egy telikert szeru, ami szinten eleg nagy ter ahhoz, hogy teregessek es fuszernovenyeket termesszek es Fluffyt ki tudjam engedni szimatolni. Az elozo lakassal ellentetben itt csak egy also szomszedunk van ( ket srac) illetve az alagsorban a foberlo, aki amugy 80%ban Las Vegasban el. A mosoda is lent van es vegre ingyenes, nem kell 2 dollart mosasonkent es szaritasonkent fizetnem... van kertunk is egy kis terasz, ami szinten kozos, de eleg nagy ahhoz, hogy elferjen mindenki :)



Ami meg szuper, hogy kb 30 meterre, a tuloldalon egy park van uszodaval , foci-,tennisz- es baseball palyaval. CSak lenne megint jo ido, hogy ezt ki is elvezhessuk , mert az utobbi napokban csak szakad az eso.. A baseball palyan akkora pocsolya keletkezett, hogy a kacsak ott usznak.

A mai nappal hivatalosan is helyiek lettunk, mert megkaptuk az ideiglenes State ID-nkat vagyis egy szemelyi igazolvanyt. Ezenfelul elmentunk jogsit csinaltatni.. nahat az egy vicc... Volt mar szerencsem 8 eve Alabamaban ehhez a rendszerhez, de akkor nem dobbentett meg annyira, mert orultem, hogy minel kevesebb penzbol es idobol szereztem jogsit. Most szimplan csak felbosszant, hogy nem csoda, hogy benan vezetnek, ha ez a rendszer a jogsi szerzesnek.

A folyamat:
Odamesz es beallsz egy hosszu sorba.. amikor vegre a te szamod jon, odamesz egy ablakhoz, belenezel egy ilyen 'tavcso' szerusegbe amiben szamok vannak. Azt kell felolvasni.. Majd tesztelik a periferias latast azzal, hogy a tavcsoben fenyeket nyomnak es mondani kell melyik oldalrol latom.. Ezutan megyunk fizetni.. 30 dollar ( az otthoni kb 100.000 ftgal ellentetben itt kb 9000 ft). Majd ott a folyoson levalasztva egy kis helyen odamentunk egy pulthoz, ahol kaptuk a kresz tesztet. Jelzem, a folyoso mellett, csak egy kis szalaggal van elvalasztva a resz ahol az emberek tesztet irnak. 20 kerdes  + 15 tabla jelzes.. Az itteni kresz elolvasasa hijjan en megbuktam 8 hibapontom volt es a 7 volt megengedett..  Kertem egy helyi kresz fuzetket.. Atolvastam a tablakat, meg a hulye iskolabusszal kapcsolatos kerdeseket ( mentsegemre legyen szolva ilyen nincs otthon) ujra letehettem ugyanazt a tesztet feloran belul...Hangsulyozom: ugyanazt a tesztet kapjak meg az emberek.. megkerdeztek, hogy emlekszem-e mit kell csinalni.. mondom igen.. meglepcsi, 100%os lett..

Ezek utan jott a vezetes... na ez a vicces resze a dolognak. Ha nincs kocsid, nincs jogsid.. Kell egy kocsi, hogy le tudd tenni a vizsgat, mert az nincs ott.. Beallsz a sorba, behuppan melled egy ember: jobbra mentunk, balra mentunk, 3 perccel kesobb visszaerkeztunk a parkoloba, be kellett allni egy akkora parkoloba, ahova otthon 2 kocsi is beferne, ki kellett tolatni es bumm... meg van a jogsi 30 dollarbol es kb 2 oran belul..



Szoval kb ennyi tortent az utobbi hetekben. Ja igen. Elkezdtem egy online kurzust, ami kb otthoni OKJ-s papirt ad, egy helyi egyetemen. Tobben tanacsoltak, hogy tanuljak valamit, hogy fel tudjak mutatni egy helyi papirt. Szoval a DePaul egyetem online hallgatoja lettem :)


No comments:

Post a Comment