Wednesday 7 February 2018

Álláskeresés, Interjúk és egyéb szösszenetek II.

Briant és egy pár ismerősömet már hónapok óta szórakoztatom a munkahelyemen készitett képekkel, amikoris főnököm és/vagy kollégám rendszerint butábbnál butább és idegesitőbb üzenetekkel frusztrál nap mint nap.

A kedvencemet már az előző posztban emlitettem, hogyan kell online rendelni. De ezenkivül minden alkalommal elmondja, hogy nyomtassak és cimezzek meg levelet, illetve hogyan irjak üzenetet.

Imádom, amikor közli, hogy lesz számomra egy projectje, aminek megörülök erre kiderül, hogy csak egy kollégámat kell regisztálni az egyik weboldalon. 
Az is külön megtiszteltetés, hogy 7 hónap itt töltött munka után, olyan bizalmat kaptam, hogy megrendelhettem az ebédet én a csapat meetingre.. de elmagyarazáta, hogy kell.

Sokáig tűrtem és bológattam, hogy aha tudom köszi, de most jutottam el arra pontra, hogy sokszro keményen megmondom, hogy már egyszer mondtam, hogy tudom, nem vagyok szellemi fogyatékos, minek vettek fel, ha képtelen felfogni, hogy csináltam már ennél bonyolultabb feladatokat is.

Na de néhánz kedvenc interjú szösszenet:

1. Köszönjük, hogy érdeklődött ( Executive Assistant) , pár kérdésem lenne. Érettségi? Jogositvány? Kocsi?
Mondtam neki, hogy a kocsit közösen használjuk, de van, illetve nyilván attól függ, hogy hol a munka legrosszabb esetben veszek egyet..
Na de mivel már harmadszorra tért ki a kocsi kérdésre gondoltam kezembe veszem az interjút ás elkezdtem mondani a tapasztalataimat.  Csak visszatért a kocsi kérdésre.. Mondom elnézést, miért ennyire fontos?
Jaa, hát ez UBER sofőr pozició..
Kiderült, hogy kamu poziciokat tettek fel, én ugye arra kattintottam, de ez sofőrként futott be a HR-hez.. Szépen megköszöntem a lehetőséget és letettem a telefont.

2. Legutóbbi érdekes pozición gondolkodtam, hogy emlitést tegyek-e a blogomban, de végülis miért ne, saját tapasztalat.. Még a nyáron talán emlékeztek, voltam a Gulyás feszten, ahol kint volt a magyar chicagoi konzulátus. Mivel nemzetközi tanulmányokból szereztem a mester dimplomám, gondoltam szerencsét próbálok és beadom az önéletrajzom.  Több mint félévvel későb csörgött is a telefon (pár hete). A konzul asszony hivott, hogy lenne pozició. Még hozzá babysittert keres a kisfiához. Mivel úgy szólt a megállapodás a telefonban, hogy lenne adminisztráció része is gondoltam miért ne. Tévedéss ne essék, a konzul asszony nagyon követlen és rendes volt, a kisfia meg egy cukorfalat, de kiderült, hogy lehet mégsem lenne annyi adminisztráció, főleg babyszitterkedés, a fizuhoz sem jár biztositás stb... szóval nem vállaltam.

3. Nem is tudom, hogy feljött-e ez a másik szürreális interjú, mint téma ami még áprilisban történt, ahol is utcán keleltt volna árulnom/népszerűsitenem egy alkalmazást.. Ehhez is más pozició néven kerestek embereket. Talán marketing asszisztens volt a csali ehhez. A lényeg, hogy az utcán kellett volna népszerűsiteni egy alkalmazást, és ehhez egy komoly interjú is volt.. Mikor ez kiderült felálltam és mondtam , hogy elnézést, de én nem ezért tanultam.. majd mondja a csaj: ' jajj ne féljek, biztos csak ijesztően hangzik, de ő ott lesz velem az első nap és megmutatja, hogy kell'. Megnyugtattam, hogy nem nem félek, hanem ez egy vicc..

4. Fejvadász: volt egy interjúm vele, és a cég aki megbizta be is hivott. Ez volt a marketing asszisztens pozició ahova találtak jobban képzett embert... irtam még decemberben róla. na de gondoltam irok a hölgynek megint, annyira lelkes volt, megadta a saját számát, meg munka időn kivül is hivott, hogy felkészitsen ötletekkel az interjúra, gondoltam majd talál mást.. Azt mondta, nincs épp semmi.. Hozzáadtam a linkedinen az ismerőseimhez.. na mármost látszik, hogy mennyire ostoba, küldte az üzenetet, (mint utólag kiderült csak az automatikus üzenetet), hogy örül, hogy ismerősök lettünk és rengeteg tapasztalatimnak megfelelő pozició van éppen. Na ennek megörültem, irtam is neki egy e-mailt, hogy na akkor van-e esetleg valami? Azt irja, hogy sajnos még mindig nincs.. Legszivesebben megirtam volna neki, hogy mi lenne, ha megnéznéd az ember nevét akinek elfogadod a meghivását, és ha már dolgoztál vele, akkor ne irj automatikus üzenetet főleg nem ilyen kamut. Mindegy hagytam a francba.

5. Ismételten fejvadász.. már tudnom kéne, hogy mind hülye.. de még mindig adok nekik esélyt.. megtalál, irja, hogy küldjem el az önéletrajzom, mert van egy pozició, ami tökéletesen passzol a hátteremhez. És fel is hiv majd holnap.
de nem hivott.. szóval felhivtam én. Csámcsogva, mondja, hogy uu ki is vagyok , mindjárt megnézi az önéletrajzom.. Ja igen.. nem, ez nem nekem illik. Na itt meg is mondtam neki, hogy elnézést, de nem lehet ennyire inkompetens, hogy rá sem néz az önéletrajzomra, de azt mondja, tökéletes lennék majd ott akkor rápillant és rájön, hogy ja nem.. 

Ezek után elgondolkodok, hogy tényleg diplomásként, jó tapasztalattal, nemzetközi háttérrel, projectekkel, talpraesett angolul majdnem anyanyelven beszélőként ezekre a pozikra vagyok csak jó? Annyira ostoba sok helyi ember, hogy a mai napig nem hiszem el, egy egy eddig elcsipett párbeszédet.. Konkrétan le kell nekik irni, hogy mossanak kezet mosdó használat után lépésről lépsére, vagy hogy  keljenek át az úton.. És ezeknek az embereknek van értelmesebb munkájuk.. 

Na de ennyit a munkakeresésről , interjúkról és ebből adodó frusztrációról. Mindenképp rengeteg tapasztalatot szereztem, és hálát adok annak, hogy Európából jöttem, ahol születéskor kapunk agyat is...

1 comment: