Monday 12 February 2018

Szabadnapok.. na még mit nem

Amerikának rengeteg szépséghibája van... a legtöbb szerintem egyszerűen orvosolható lenne, és az én szememben is egy jobban élhető ország lenne..

Én imádok utazni.. és minden hosszú hétvégét ki is használnék utazással. Amcsik többésge nem ilyen.. a legtöbbnek nincs útlevele, és nem hogy az országot, de még az államot se, vagy csak ritkán hagyják el. Igaz, hatalmas az ország, annyi látnivaló van Alaskatól Miamig, Texason a Niagaraig.. és összevissya keresztbe kasul.. De a legtöbb itt lévőt ez nem mozgatja meg.. Mikor Brian unokatestveréinek meséltem, hogy már 26 államban jártam, valahol többször is, döbbenten néztek, hát hogy ők ennek a felében.. sem.. pedig aztán az egész család arról hires hogy utazik.. Californiában nem, de Ausztráliában volt.

Nem segiti az utazást az sem, hogy Amerikában NEM kötelező a fizetett szabadnapok megadása... ez csak plusz.. jellemző az 5-10 fizetett szabadnap, amelyet vakációra és betegségre!!! lehet kivenni.

14 napot kaptam itt a mostani helyemen.. én, aki a 22-t nem tudta beosztani.. Persze fizetés nélküli szabira lehet menni, de hát köszi.. Briannek nem jár az első évben egy se.. 5 darab napot fog kapni egy éves szerződés után..

Nem hiszem el, hogy nem látják a pozitiv odlalát annak, hogy igenis kell a vakáció, hogy az ember kimozduljon, elutazzon, lásson, pihenjen pár havonta akár csak 3-4 napot.. de legyen távol a munkától..

Multiknál, nagyobb cégeknél jellemző, hogy adnak 15-20 nap szabadságot is.. Ott viszont az emberek nem merik kivenni, mert félnek, hogy kirúgják őket.. Hihetetlen ez számomra.. Otthon a HR már futott utánad, ha nem vetted ki, és emlékeztettek mindenkit, hogy legyünk szivesek nem átvinni a következő évre..

Itt az emberek problémát csinálnak, ha kollégának segiteni kell.. Nem bőbeszédes, fejhallgatós kollégám elutazott múlt héten egy egész hétre (wow) és körübelül 8szor köszönte meg, hogy pár apróságot átveszek tőle és kisegitem.. aztán visszaérkezéskor is hálálkodott.. Nekem is értem,, hogy ennyi bevándorlóval ez még mindig ilyen nagy szónak számit, hisyen Európában de meg szomszédos Kanadában is van normális szabadság..


Na erről ennyit..

No comments:

Post a Comment